De la bala, la tiza y la paloma a las redes alternativas a la escuela. una mirada desde la antropología pedagógica e histórica a las nociones de: proyecto de vida, paz y convivencia en la educación media en medellín.

What happens in school is not only a consequence of internal matters to it, because there are a number of external factors that determine the ways of life, the relationship with knowledge and with power, state intentions and other agents that intend to make the school a platform to achieve its purposes. in this sense, the idea of ??what has been conceived in recent years as an educational quality in secondary education has been affected by a series of factors. the meaning of this project lies precisely in analyzing one of many possible aspects currently to address this issue. it deals with the networks of illegality in the school, approached from the pedagogical and historical anthropology through the notions project of life, peace and educational quality in the secondary education in medellín.

Problematizar las redes alternativas a la escuela desde la antropología pedagógica e histórica a través de las nociones: proyecto de vida, paz y convivencia en el grado noveno de las instituciones educativas la salle envigado, la salle bello, colegio san carlos, colegio san josé y la i.e. santo domingo de la educación media en medellín

Artículo isi wos o scopus, aceptado. avance tesis de doctorado. implementación de manuales de convivencia en las diferentes instituciones educativas donde se planea realizar el trabajo de campo. las comunidades educativas de los 4 centros educativos donde se realizará el trabajo de campo.
Fecha de inicio / finalización efectiva5/07/1620/07/17