Diseño de indicadores de los procesos generadores de valor de las funciones sustantivas: docencia e investigación, en la udem

Saravia (2010) presents a methodology that integrates process management, intellectual capital management, knowledge management in a model based on quality and intangible assets that generate competitive advantages in the organization [1]. in the same line gonzález (2015) indicates that the process analysis is an alternative to recognize and measure intangibles, in such a way that it is possible to reduce the biases in the identification of said assets and facilitate the dynamics of continuous improvement within the organization. [two]. considering that the quality management model of the university of medellín is based on the management of macroprocesses,processes and activities becomes relevant for the institution to develop a management model that allows integrating quality management and intangible resources within the framework of institutional processes and regional, national and international trends that are reflected in the rankings of education institutions higher.

Diseñar indicadores en los procesos asociados con las funciones sustantivas de la udem: docencia e investigación, con base en los macroprocesos y actividades de la institución y los rankings de universidades nacionales e internacionales.

Artículo isi wos o scopus. auxiliar de investigación – estudiante de pregrado. es un grupo de indicadores asociados con los estándares establecidos en los rankings universitarios nacionales e internacionales y vinculados a los principales bloques del capital intelectual
Fecha de inicio / finalización efectiva1/08/1730/07/18