El maestro en reflexión de los procesos de formación. una pregunta por la enseñanza y el aprendizaje

Detalles del proyecto

Descripción

The search for the processes of formation implies a pedagogical importance of ontological character, insofar as it makes possible the reflection of the teacher in front of his own teaching practice. education training is the axis of knowledge and the support of the communicative experience that is deciphered and interpreted from the intentions of the teacher. form always refers to a mobilizing process of senses and sensibilities from which vital possibilities are constructed where the subject is positioned socially through education. the impact of this criterion is the reference for the appropriation and expression of language from a critical and proactive horizon where the resignification of teaching and learning is part of an aesthetic and creative process in the classroom,where the context and the experiences give opening to the fact of narrating-se in the historical and the biographical

Objetivo

Reflexionar los procesos de formación desde una postura crítica a partir de la cual el maestro se ponga en pregunta por la enseñanza y el aprendizaje y en resignificación de la construcción de subjetividad

Resultados esperados

Artículo isi wos o scopus, aceptado. ponencia en congreso internacional: xii reunión de antropología del mercosur (posadas, misiones-argentina). generar y potencializar un espacio de diálogo sobre la relación entre formación, enseñanza y aprendizaje en la reflexión del maestro y en su proyección a nivel regional, nacional e internacional.
EstadoFinalizado
Fecha de inicio / finalización efectiva1/12/1730/01/19

Huella digital

Explore los temas de investigación que se abordan en este proyecto. Estas etiquetas se generan con base en las adjudicaciones/concesiones subyacentes. Juntos, forma una huella digital única.