Método de transformación de lenguaje natural a lenguaje controlado para la obtención de requisitos, a partir de documentación técnica

• Gonzalez Calderon, Guillermo (Investigador principal)
  • GONZALEZ CALDERON, GUILLERMO (Coinvestigador)
  • Manrique Losada, Bell (Coinvestigador)
  • ZAPATA TAMAYO, JUAN SEBASTIÁN (Coinvestigador)

In requirements engineering, the process of eduction involves obtaining, analyzing and specifying requirements under the intervention of qualified persons, generating textual descriptions

Propose a method of transforming natural language into a controlled language, based on the technical documentation of an organization, that allows the eduction of requirements for the subsequent design of a software application.

Además, la difusión de los resultados en cursos específicos en diferentes programas de posgrado de la universidad de medellín y la universidad nacional de colombia, la sede de medellín y mediante una presentación presentada en un evento institucional o regional.
Fecha de inicio / finalización efectiva12/09/1112/03/13