Modelo de gestión para la investigación en la universidad de medellín: análisis de la investigación formativa y de avanzada en las 7 facultades

The presence of research in the university has gone through a historical process that is initially related to the challenges and desires of the different universities. in this framework, the processes of certification and accreditation of high quality have led higher education institutions to incorporate within their goals the production of knowledge as a central element, both in the management of the training process and in administrative management. however, the production of knowledge through accredited quality university systems has passed in an insular and disjointed manner. it has not been possible to establish a dialogue between these systems and concatenate efforts aimed at the development of national research competitiveness.

Analizar el proceso de investigación formativa y avanzada de las diferentes facultades de la universidad y su relación con los programas de postgrado, para proponer un modelo de gestión e innovación para la investigación en la universidad.

3 artículos, prototipo de modelo de investigación, formación de estudiantes de pregrado y maestría. 3 ponencias en evento nacional o internacionles
Fecha de inicio / finalización efectiva1/08/1730/07/18

Huella dactilar