Perfiles de producción de muones en rayos cósmicos de alta energía

This proposal aims to study a problem of greater relevance that the pierre auger observatory (pao) has: to provide knowledge about the composition of cosmic rays, in the range between 1017.5 ev and 1019 ev. the data obtained with the pao, operational since 2004 and completed in 2008, have led to a series of important advances in the field of ultra-high energy cosmic rays. can be mentioned as the most relevant results that: i) was established unequivocally the suppression of the flow at higher energies, ~ 4 x 1019 ev ii) it was demonstrated that the processes "top-down" (produced by the decay of super particles) -weighted) can not account for an important part of the flow due to the limits established for photons and measured neutrinos,and iii) it was found that the distribution of the arrival directions of the particles with energies higher than 5.5 x 1019 ev is not compatible with what is expected by an isotropic flow.

El objetivo general de esta propuesta es uno de los objetivos que mayor relevancia tiene para el observatorio pierre auger: aportar conocimiento acerca de la composición de los rayos cósmicos, en el intervalo comprendido entre 10(17.5) ev y 10(19) ev.

Artículo isi wos o scopus, aceptado. conferencia. lo propuesto en este proyecto no ha sido desarrollado antes, por lo tanto los resultados obtenidos tendrán un buen impacto en la comunidad de rayos cósmicos. los resultados pueden dar solución a una pregunta en rayos cósmicos de hace años, y también evidenciar la estructura interna de un volcán de gran interés.
Fecha de inicio / finalización efectiva5/07/1620/07/17