Revisión de literatura en transformación de lenguaje natural a lenguaje controlado para la obtención de requisitos, a partir de documentación técnica

• Manrique Losada, Bell (Investigador principal)
  • GRACIANO VELÁSQUEZ, MARINA (Coinvestigador)
  • MARÍN VARGAS, LINA MARÍA (Coinvestigador)
  • RUIZ GUTIÉRREZ, DIEGO ALEJANDRO (Coinvestigador)
  • Zapata Jaramillo, Carlos Mario (Coinvestigador)

En ingeniería de requisitos, el proceso de educación implica obtener, analizar y especificar requisitos bajo la intervención de personas calificadas.

Perform a systematic review of literature in natural language transformation to controlled language 'and analyze its results, in order to support the automation of the process of requirements eduction from technical documentation.

Training of human resources by linking as a trainee to 1 master's student, as research assistants to 1 specialization student and 1 undergraduate student.
Fecha de inicio / finalización efectiva27/08/1027/06/11