Una restauración ecológica coherente y pertinente: así logramos ser un campus vivo

"one of the bases of sustainability is the integral management of ecosystems and biodiversity, it is the basis for the sustenance of life, competitiveness, culture and development, it is how the human being intervenes in the territory and vice versa. premise, the university of medellin welcomes the consideration "that an educational institution is sustainable if it is responsible locally and globally for the care of ecosystems and human beings, also directs the entire university community in the resolution of social and ecological challenges "two."

"diseñar y aplicar modelos de restauración de bosque en el lote la ortega del campus de la universidad de medellín en sus rondas hídricas adaptados a las condiciones específicas del sistema socioecológico y la resiliencia del ecosistema."

"se establecerán tres modelos de restauración para evaluar la eficiencia y a la vez la capadidad de adaptación que se pueden esperar de la restauración de bosques, en especial en zonas urbanas intervenidas y en un contexto de campus universitarios."
Fecha de inicio / finalización efectiva1/12/1730/12/18