Resultado de la investigación: Contribución a una revistaArtículoInvestigaciónrevisión exhaustiva

Resumen

Idioma originalInglés estadounidense
Páginas (desde-hasta)35-61
Número de páginas27
PublicaciónRevista Mexicana de Sociologia
EstadoPublicada - 1 ene 2018

Huella dactilar

legitimacy
demobilization
disarmament
assistance
responsibility
interview
Values
Group

Citar esto

@article{4dca5df19f8248508c2565828d8db26f,
title = "Dependencia, asistencia estatal y posconflicto: El componente socioecon{\'o}mico del PAHD",
abstract = "{\circledC} 2018. Universidad Nacional Aut{\'o}noma de M{\'e}xico-Instituto de Investigaciones Sociales. This article examines the various groups and subjects attach to the dependence of Colombian former paramilitary combatants coming from the process of disarmament, demobilization and reinsertion begun in 2003. Primary information is based on interviews to key informants. It posits that the legitimacy of the dependence legitimacy on state assistance in postconflict contexts is based on different axes of values to those that structure the liberal notion of legitimate dependence. It concludes that these social programs are challenged as regards merit and individual responsibility for the absence of self-worth, but are also acknowledged because of the need for social pacification.",
author = "Zapata, {Daniel Casta{\~n}o} and {\'A}ngel, {Juan Edilberto Rend{\'o}n}",
year = "2018",
month = "1",
day = "1",
language = "American English",
pages = "35--61",
journal = "Revista Mexicana de Sociologia",
issn = "0188-2503",
publisher = "Universidad Nacional Autonoma de Mexico",

}

Dependencia, asistencia estatal y posconflicto: El componente socioeconómico del PAHD. / Zapata, Daniel Castaño; Ángel, Juan Edilberto Rendón.

En: Revista Mexicana de Sociologia, 01.01.2018, p. 35-61.

TY - JOUR

T1 - Dependencia, asistencia estatal y posconflicto: El componente socioeconómico del PAHD

AU - Zapata, Daniel Castaño

AU - Ángel, Juan Edilberto Rendón

PY - 2018/1/1

Y1 - 2018/1/1

N2 - © 2018. Universidad Nacional Autónoma de México-Instituto de Investigaciones Sociales. This article examines the various groups and subjects attach to the dependence of Colombian former paramilitary combatants coming from the process of disarmament, demobilization and reinsertion begun in 2003. Primary information is based on interviews to key informants. It posits that the legitimacy of the dependence legitimacy on state assistance in postconflict contexts is based on different axes of values to those that structure the liberal notion of legitimate dependence. It concludes that these social programs are challenged as regards merit and individual responsibility for the absence of self-worth, but are also acknowledged because of the need for social pacification.

AB - © 2018. Universidad Nacional Autónoma de México-Instituto de Investigaciones Sociales. This article examines the various groups and subjects attach to the dependence of Colombian former paramilitary combatants coming from the process of disarmament, demobilization and reinsertion begun in 2003. Primary information is based on interviews to key informants. It posits that the legitimacy of the dependence legitimacy on state assistance in postconflict contexts is based on different axes of values to those that structure the liberal notion of legitimate dependence. It concludes that these social programs are challenged as regards merit and individual responsibility for the absence of self-worth, but are also acknowledged because of the need for social pacification.

M3 - Article

SP - 35