Daniel Castaño Zapata, Juan Edilberto Rendón Ángel

Resultado de la investigación: Contribución a una revistaArtículo

Resumen

© 2018. Universidad Nacional Autónoma de México-Instituto de Investigaciones Sociales. This article examines the various groups and subjects attach to the dependence of Colombian former paramilitary combatants coming from the process of disarmament, demobilization and reinsertion begun in 2003. Primary information is based on interviews to key informants. It posits that the legitimacy of the dependence legitimacy on state assistance in postconflict contexts is based on different axes of values to those that structure the liberal notion of legitimate dependence. It concludes that these social programs are challenged as regards merit and individual responsibility for the absence of self-worth, but are also acknowledged because of the need for social pacification.
Idioma originalInglés estadounidense
Páginas (desde-hasta)35-61
Número de páginas27
PublicaciónRevista Mexicana de Sociologia
EstadoPublicada - 1 ene 2018

Huella Profundice en los temas de investigación de 'Dependencia, asistencia estatal y posconflicto: El componente socioeconómico del PAHD'. En conjunto forman una huella única.

• Citar esto