Resultado de la investigación: Contribución a una revistaArtículo

4 Citas (Scopus)

Resumen

This article describes the determining factors of entrepreneurial intention in Colombia university students from GUESSS study data. The determinants of entrepreneurial intention are studied from the theory of planned behavior (TPB) through the variables of perceived desirability, perceived behavioral control and perceived social norms. Thus, the main personal motivations to be an entrepreneur, the strength of entrepreneurial intention, as well as the influence of family, and social context of university students are identified.
Idioma originalInglés estadounidense
Páginas (desde-hasta)22-22
Número de páginas1
PublicaciónEspacios
Volumen38
N.º45
EstadoPublicada - 1 ene 2017

Huella Profundice en los temas de investigación de 'Determinants of university students' entrepreneurial intention: GUESSS Colombia study'. En conjunto forman una huella única.

• Citar esto