Iván Alonso Montoya-Restrepo, Javier A. Sánchez-Torres, Sandra Patricia Rojas-Berrio, Luz Alexandra Montoya-Restrepo

Resultado de la investigación: Contribución a una revistaArtículo

Resumen

The purpose of this paper is to consolidate the measurement of a lovemark and unify a set of elements that form a lovemark in university institutions by considering the differences between students and graduates. Based on a review of factors that build a lovemark, brand loyalty relationships were explored. In addition, an empirical study was carried out and applied to a sample of 257 participants at the National University of Colombia (unal), one of the most important universities in this country. The results validated the positive effects of brand love, brand experience, and brand involvement on brand loyalty, the determining factor of a university lovemark. This article is one of the first works integrating all the constructs proposed by prior research studies, which, until now, have approached lovemark and brand loyalty separately.

Título traducido de la contribuciónLovemark effect: Analysis of the differences between students and graduates in a love brand study at a public university
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)43-56
Número de páginas14
PublicaciónInnovar
Volumen30
N.º75
EstadoPublicada - 1 ene 2019

• Brand
  • Higher education
  • Lovemark
  • Loyalty

Huella Profundice en los temas de investigación de 'Efecto lovemark: Análisis de las diferencias entre estudiantes y egresados en un estudio de “marca de amor” en una universidad pública'. En conjunto forman una huella única.

• Citar esto