Ledy Gómez-Bayona, Gustavo Moreno-López, Jaime Alberto Orozco-Toro, Juan Pablo Arrubla-Zapata, Jorge Urbe Piedrahita

Resultado de la investigación: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

Resumen

Relational marketing is important for the management of university administrative models, as it promotes long-lasting and mutually beneficial relationships among the academic community. The objective of this article is to identify how the relationship of trust, satisfaction and loyalty of the professor contributes to the management of organizational models in universities to improve corporate reputation. The quantitative methodology was applied, with surveys and under systems of structural equations. There is a relationship between trust, satisfaction and loyalty as strategic axes of relationship marketing to improve corporate reputation. It is concluded that, although universities have defined the importance of designing and implementing marketing plans, it is necessary to do so with a focus on relationships with stakeholders, specifically, professors.

Título traducido de la contribuciónRelationship marketing as support in organizational models to improve reputation in universities
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)227-240
Número de páginas14
PublicaciónRISTI - Revista Iberica de Sistemas e Tecnologias de Informacao
Volumen2021
N.ºE45
EstadoPublicada - 2021

• Marketing
  • Organizational Models
  • Professor
  • Relationship Marketing
  • Universities

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'El mercadeo relacional como apoyo en los modelos organizacionales para construir reputación corporativa en las universidades'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto