Internacionalización y Pymes: Un análisis de las características gerenciales

Sabrina Tabares Arroyave, Edith Anzo Múnera, Juan Gabriel Vanegas

Producción científica: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

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Resumen

This paper examines the influence of the characteristics of the manager in the internationalization of SMEs in Medellin, Colombia. Based on upper echelons theory and the entrepreneurial orientation theory, argued the important role of the manager in the internationalization process given their personal characteristics. Through the development of telephone surveys 72 managers of SMEs in Medellin and using structural equations modeling, we study some attributes of the manager which have positive effects on the performance of internationalization. Permanence, educational level and the international experience of managers turned out to be the most significant variables relevant to the internationalization of SMEs.

Título traducido de la contribuciónInternationalization and SMEs: An analysis of manager characteristics
Idioma originalPortugués
Número de artículo21
Páginas (desde-hasta)21- 
PublicaciónEspacios
Volumen37
N.º27
EstadoPublicada - 1 ene. 2016

Palabras clave

  • Capabilities and skills
  • Colombia
  • Internationalization
  • Managers
  • Structural equation modeling

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Internacionalización y Pymes: Un análisis de las características gerenciales'. En conjunto forman una huella única.

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