La evaluación para el aprendizaje de la matemática mediada por aplicaciones móviles

Resultado de la investigación: Capítulo del libro/informe/acta de congresoContribución a la conferencia

Resumen

In the teaching-learning process of Mathematics, the evaluation is fundamental factor and requires new mechanisms from the academic community and strategies that not only reduce stress levels that generate the evaluation Activities, but also motivate him to be evaluated and most importantly to the appropriation of new learning cognitive type as affective. This paper describes the results by incorporating a mobile application, in the evaluation process in a university institution.

Título traducido de la contribuciónThe assessment for the learning of mathematics mediated by mobile applications
Idioma originalEspañol
Título de la publicación alojadaProceedings of CISTI 2020 - 15th Iberian Conference on Information Systems and Technologies
EditoresAlvaro Rocha, Bernabe Escobar Perez, Francisco Garcia Penalvo, Maria del Mar Miras, Ramiro Goncalves
EditorialIEEE Computer Society
ISBN (versión digital)9789895465903
DOI
EstadoPublicada - jun 2020
Evento15th Iberian Conference on Information Systems and Technologies, CISTI 2020 - Seville, Espana
Duración: 24 jun 202027 jun 2020

Serie de la publicación

NombreIberian Conference on Information Systems and Technologies, CISTI
Volumen2020-June
ISSN (versión impresa)2166-0727
ISSN (versión digital)2166-0735

Conferencia

Conferencia15th Iberian Conference on Information Systems and Technologies, CISTI 2020
PaísEspana
CiudadSeville
Período24/06/2027/06/20

Palabras clave

  • action
  • activity
  • assessment for learning
  • developer learning
  • mobile application
  • motivación

Huella Profundice en los temas de investigación de 'La evaluación para el aprendizaje de la matemática mediada por aplicaciones móviles'. En conjunto forman una huella única.

  • Citar esto

    Bedoya-Beltran, J. A., Echeverri-Arias, J. A., Gonzalez-Palacio, L., & Pabon, H. J. O. (2020). La evaluación para el aprendizaje de la matemática mediada por aplicaciones móviles. En A. Rocha, B. E. Perez, F. G. Penalvo, M. del Mar Miras, & R. Goncalves (Eds.), Proceedings of CISTI 2020 - 15th Iberian Conference on Information Systems and Technologies [9141073] (Iberian Conference on Information Systems and Technologies, CISTI; Vol. 2020-June). IEEE Computer Society. https://doi.org/10.23919/CISTI49556.2020.9141073