Resultado de la investigación: Contribución a una revistaArtículoInvestigaciónrevisión exhaustiva

Resumen

Idioma originalEspañol (Colombia)
Páginas (desde-hasta)92-101
Número de páginas10
PublicaciónRevista Facultad de Ingenieria
Volumen60
N.º60
EstadoPublicada - sep 2011

• Outsourcing
  • Process improvement
  • Risk management
  • Software outsourcing

Citar esto

@article{9155bc545e924bccbbc63d101171a3e8,
title = "M{\'e}todo para la construcci{\'o}n de una taxonom{\'i}a: Estructura base para riesgos en outsourcing de software",
abstract = "This paper proposes a risk taxonomy that focuses on software acquisition environment. According to this, the goal of this approach is to define an ordered risk classification structure related with to software acquisition. The proposal of a risk taxonomy of software acquisition is motivated by the importance that risks identification activity has and the contribution that a risk taxonomy gives to this activity, because it is known as a technique for effective risks identification, which it's possible to develop a better risk management starting from a better identification of them. This paper includes both the method to construct the taxonomy (called MECT) and the proposed risk taxonomy of software acquisition that was developed.",
keywords = "Outsourcing, Process improvement, Risk management, Software outsourcing",
author = "Hurtado, {Gloria Piedad Gasca} and Losada, {Bell Manrique}",
year = "2011",
month = "9",
language = "Espa{\~n}ol (Colombia)",
volume = "60",
pages = "92--101",
journal = "Revista Facultad de Ingenieria",
issn = "0120-6230",
publisher = "Universidad de Antioquia",
number = "60",

}

Método para la construcción de una taxonomía: Estructura base para riesgos en outsourcing de software. / Hurtado, Gloria Piedad Gasca; Losada, Bell Manrique.

En: Revista Facultad de Ingenieria, Vol. 60, N.º 60, 09.2011, p. 92-101.

TY - JOUR

T1 - Método para la construcción de una taxonomía: Estructura base para riesgos en outsourcing de software

AU - Hurtado, Gloria Piedad Gasca

AU - Losada, Bell Manrique

PY - 2011/9

Y1 - 2011/9

N2 - This paper proposes a risk taxonomy that focuses on software acquisition environment. According to this, the goal of this approach is to define an ordered risk classification structure related with to software acquisition. The proposal of a risk taxonomy of software acquisition is motivated by the importance that risks identification activity has and the contribution that a risk taxonomy gives to this activity, because it is known as a technique for effective risks identification, which it's possible to develop a better risk management starting from a better identification of them. This paper includes both the method to construct the taxonomy (called MECT) and the proposed risk taxonomy of software acquisition that was developed.

AB - This paper proposes a risk taxonomy that focuses on software acquisition environment. According to this, the goal of this approach is to define an ordered risk classification structure related with to software acquisition. The proposal of a risk taxonomy of software acquisition is motivated by the importance that risks identification activity has and the contribution that a risk taxonomy gives to this activity, because it is known as a technique for effective risks identification, which it's possible to develop a better risk management starting from a better identification of them. This paper includes both the method to construct the taxonomy (called MECT) and the proposed risk taxonomy of software acquisition that was developed.

KW - Outsourcing

KW - Process improvement